čtvrtek 3. března 2016

3.3. Go to La Fortuna



Jsme nezávislí, jsme svobodní, jsme mobilní, jsme v Costa Rice! Costa Rica je zcela jiná, než Panama. Je zelená. Je čistá. Je optimistická. Po snídani vyrážíme směrem na La Fortunu, což je městečko pod sopkou Arenal, která byla aktivní naposledy v roce 2010 při návštěvě Baracka Obamy. Nyní spinká a snad bude ještě nějakou dobu spinkat. Silnice jsou v dobrém stavu, a tak naše čtyřkolka sviští mezi pastvinami, džunglí a mlžnými pralesy a je opravdu na co se dívat.
V La Fortuně objedeme několik hostelů a nakonec seženeme pěkné ubytování na dvě noci v hotelu La Amistad. Všude blízko a ochotný personál podává kvalitní informace o všech možných aktivitách. Marťa už v Lonely Planet vyčenichala nejlepší místní restauraci, kde vaří tradiční jídla, kam chodí místní a ceny jsou tu pro ně. Restaurace se jmenuje Soda la Hormiga a je hned nad autobusovým terminálem. Hlavní jídla jsou tu od 2 USD a velké jídlo Casada's zde stojí 4 USD. Luxusní bebidda's naturales, což je přírodní džus tu stojí 1 USD. A to se vyplatí! Navíc, jídlo je opravdu skvělé, chuťově vyvážené a ani v Mexiku jsme si tak nepochutnávali.
Po obědě jdeme odpočívat na hotel. Před pokojem máme zelenou dvoranu, kde parkujeme auto a houpeme se v houpacích křeslech. Ulevuji svým nohám. Levá je stále oteklá a Marťa mě straší, že v ní mám „růži“. Opravdu vypadá děsivě. Navrhuje, že zajdeme do lékárny a něco na to koupíme, to se mi nechce, nejsem z cukru. Pak mě napadá, že v cestovní lékárničce mám chlornan vápenatý, což je velmi silná desinfekce vody. Kdysi jsem četl, že v případě spálenin, zranění, poštípání atp. je dobré trochu rozpustit ve vodě a omývat. Marťa se tomu samozřejmě směje, ale já to jdu zkusit. Do litru vody v lahvi dám půl lžičky prášku, rozmíchám a nohu v koupelně pomalu polévám. Trochu to zaštípe, přestane bolet a kůže změní barvu do tmava. Po půl hodině je otok pryč! Nevěřím! Do druhého dne mám nožku jako baletka.
Zbytek odpoledne slastně odpočíváme v houpacích křeslech, díváme se na sopku Arenal, jestli vystoupí z mraků, dopisuji blog, Marťa mailuje ohledně odblokování karty. Plánujeme další dny a bookuji ubytování v blízkosti dalšího národního parku v Santa Eleně. A protože Martinka už z Prahy touží po ježdění po lanech nad mlžným pralesem, tzv. Canopy, zamlouváme si tento trip na zítra po obědě v národním parku Arenal s doporučovanou tour company Mundo Aventura.


Žádné komentáře:

Okomentovat