čtvrtek 10. března 2016

10.3. Go to Nikaragua

Letenku ze San Jose do Managui se mi nakonec pomocí emailového kontaktu podařilo z prodejcem zakoupit. Problém byl v tom, že letecká společnost zkrátila o jeden den dobu rezervace, tedy platba za letenky došla o den později. V těch časových posunech se tomu vlastně nedalo zabránit, ale agentura v Čechách, kupuji jen u Student Agency, nám vyšla vstříc a letenku zajistili. Opouštíme tedy Costa Ricu a jsme plní očekávání, co nás čeká na další cestě. Costa Rica byla skvělá, rozhodně nám nepřišla drahá, jak všichni straší. Přirovnali bychom jí k Mexiku. Lidé milí, vstřícní, nápomocní, pár španělských slovíček navazuje srdečný kontakt. A to my už umíme, navíc Marťinka tenkontakt navazuje z okénka auta s lidmi na ulici, jejím obligátním „olá, porfavór …“. Jsem samozřejmě lepší španělštinář, ale nechávám jí, hrozně jí to baví a ještě ke všemu mi v autě pořád něco předčítá z Lonely Planet nebo něco komentuje. Fakt si za tím volantem ani na chvilku nemůžu zdřímnout.
Ráno tedy vracíme naše costarické autíčko, které dobře sloužilo, do půjčovny. Překvapí nás obsluha, když chce kreditní kartu, abychom zaplatili. Myslíme, že už máme vše zaplaceno, tak nás oba polije studený pot. Chvíli trvá, než si vše vysvětlíme, doposud jsme opravdu nezaplatili, částka byla pouze blokovaná na našem účtě. Super!
Za chvíli nám to letí, tak honem k odbavení. Snad tam ty letenky opravdu budou! Chvíle napětí a … jsou! Jsem dobrej! Usměvavá, sympatická mladá slečna u odbavení hltá můj outfit (i mě, samozřejmě), takže když už vycházíme z letiště ještě na poslední doušky costarického vzduchu, vidím jí, jak za mnou běží. Hodně se na mě směje a něčím mává. Aha, naše pasy! Jak jsme je tam jenom mohli nechat?
Let trvá něco málo přes hodinu menším letadlem, při startu to trochu hází, ale pak už je to let příjemný, dokonce i s občerstvením. Po přistání v Managui má již Martinka připravený itinerář úkonů, které musíme zvládnout. Je systematická. Nejdřív musíme najít terminál vnitrostátní přepravy, který je vedle budovy hlavního terminálu. Později zjistíme, že jsou to dveře č. 3. Tam musíme u společnosti La Costeňa zakoupit letenky na Corn Island, ranní let tam 16.3. a odpolední let zpět 23.3. Potom musíme najít bankomat, abychom vybrali místní měnu. Pak musíme najít nějakou autopůjčovnu a půjčit káru. Naše společná, sehraná činnost přinesla ovoce. Do dvou hodin po přistání sedíme v Toyotě Yaris a uháníme směr Granada, kde jsem zabukoval hotel El Internacional. Prostě žádný problém! Jsme z toho trochu excitovaní, protože na bezproblémové situace nejsme poslední dobou zvyklí. Když najdeme náš hotel, který je kousek od centra a vidíme hotelový interiér a náš pokoj před malým bazénem, jsme nadšení ještě víc. Tak tohle je Granada! Ceny přívětivé, spíše nízké, lidé opět milí a přátelští.
Ubytujeme se a jdeme hned na průzkum do města. Nádherná koloniální architektura mě nutí stále něco fotit. Zajdeme do prodejny Eskimo, kde nám udělají zmrzlinový shake, luxus, a v podvečer sedíme na centrálním náměstí pod stromy, kde řvou nonstop ptáci jak z hororu, v místní restauraci a dáváme si tradiční nikaraguiské jídlo, nevzpomenu si na název, ale byly tam vepřové, vypečené kůže. Chtěli jsme si to vyfotit, ale chuť zatemnila mozek a vzpomněli jsme si, až když jsme si všimli, že si to fotí i místní turisté. Tak tedy příště. Večer si zaplaveme v bazénku a vychutnáváme stylově romantické prostředí našeho hotelu, kde jsme snad jediní ubytovaní. Nebo už možná všichni spí.