čtvrtek 24. března 2016

24.3. Zase ta Managua

Managua je velká, rušná, rozlehlá, ale nemá žádné historické centrum. Stará Managua byla zničena zemětřesením, lidé jí opustili a dnes pár ruin zajímá možná turisty, ale v této oblasti není radno chodit sám, zejména večer. Managua je sice hlavní město, ale původně se o tento statut prala města León a Granada. Nakonec, aby se to vyřešilo smírně, stalo se hlavním městem třetí, tedy Managua.
Ráno odcházíme na autobus, který má zastávku kousek od hotelu a chceme se podívat na největší trh Roberto Huembes v Managuii. Jízdné je 2,50 Kč a jsme tam za 15 minut. Tržiště – mercado – je velké, prodává se tu vše, od ryb až po náhradní díly na auta. Máme ale smůlu. Začaly svátky – Velikonoce – a tak je mnoho krámků zavřených. Podle mapy máme druhý cíl, Metro centrum, o čemž jsme se domnívali, že je nějaká centrální oblast. Musíme se tam přesunout taxi, protože je to dost daleko a autobusem pro nás komplikované. Naštěstí taxi tu nejsou moc drahá, ale stejně smlouváme. Metro centrum je ovšem jen velké nákupní středisko a jsou tu také rychlá občerstvení. Dáme si zmrzlinový shake a přemýšlíme, kam dál. Nejlepší nápad je, informovat se v luxusním hotelu vedle nákupního centra. Tam se dozvídáme, že tu žádné centrum města opravdu není. Necháme se tedy ještě odvézt k jezeru Nicaragua, které je toxické, ale na jeho břehu je pikniková area, kam jezdí lidé z města posedět v malých restauracích a na procházky kolem jezera. I zde si dáme ovocný shake a chystáme se vrátit zpět do našeho hotelu. Máme to hodně daleko, tak se nakonec rozhodujeme, že opět zkusíme taxi. První to z cenou přestřelil, necháváme ho tedy svému osudu. Druhý byl vstřícnější a když ho Marťa atakovala s jasným požadavkem na cenu, nakonec podlehl. Jen jsem koukal, jak Martince ti chlapi podléhají a jdou jí na ruku. Zkrátka, ženské kouzlo, já bych jel za jednou tak větší cenu.
Odpoledne již jen relaxujeme, dopisuji blog a balíme. Ráno bychom měli být v pět na letišti a čeká nás dlouhý den, kdy musíme přeletět až do Burlingtonu, což je na severu USA, blízko kanadských hranic, kde se setkáme s americkými přáteli, vzdálenými příbuznými Martinky a zůstaneme pár dní v Middlebury. A také se setkáme s teplotou o čtyřicet stupňů nižší.