neděle 13. března 2016

13.3. Vulkán Concepción v sedle

Ometepe leží uprostřed obrovského jezera Nikaragua. Není to malý ostrov, kolem dokola vede slušná silnice, jsou zde městečka i malé vesničky. Dominantní, větší vulkán Concepción naposledy bouřil v roce 1945. Máme ho přímo za hotelem. A za hotelem máme také stáje. Včera jsme si domluvili vyjížďku k patě vulkánu. Nechceme žádné prudké stoupání, chceme vnímat krajinu a chceme se také projet a pobídnout koně ke cvalu. Včera Marťa dala jasně najevo, že chceme statné a živé koně, žádné valachy. Když přicházíme do stájí na osmou, kde nám již sedlají, trochu znejistíme. Opravdu to nejsou žádní nemrcouchové, ale krásní, statní koníci. Ti budou pěkně živí. A jsou! K patě vulkánu hodina a půl, zpátky taktéž. Dostatečná projížďka s rovnými úseky, až nás nohy bolely, jak jsme při cvalu stáli ve třmenech. Když jsme skončili, nohy se nám podlamovaly. Holt, nejsme zvyklí, ale byla to ta nejkrásnější tour, jakou jsme podnikli, a to i díky nevtíravému průvodci Santiagovi, kterého jsme mít museli, protože se na sopce i v okolí již několik lidí ztratilo a zemřelo. No, a to nejdůležitější, hodina zapůjčení koně i s průvodcem stojí pro jednoho 8 USD !! Tohle fakt stojí za to! Dnešní den je jednoznačně o koních.
Odpoledne se vykoupeme v jezeře a odpočíváme. Já ve vychlazeném pokoji, Martinka zase chytá barvu. Jako správní drsňáci si dáme Piňa Coládu a poté si vyjedeme do přístavu, kde si chceme na hlavní ulici ulovit večeři. Objevíme, asi uprostřed ulice, moc hezkou restauraci Aly restaurant, kde si dám rybí polévku a Martinka rybu. Opět bez chyby i s ananasovým freshem. Po cestě k autu nás přilákala hudba z modlitebny evangelické církve. Byla nám povědomá, byla to ta samá, kterou jsme v loni zažili v Guatemale v indiánské vesnici. Nakukujeme do modlitebny a předzpěvující nás vítá. Všichni se na nás otáčejí, ale zůstáváme venku, nechceme rušit. Zvláštní deja vu.
Prádlo, které jsme si dali ráno vyprat v hotelu, nám vyprali ručně za 5,- Kč kus a večer už je suché a provoněné sluníčkem. Tak to je pro dnešek vše. Jo, a ještě k našemu pokoji. Martinka včera kvůli chybějícímu prkýnku na záchodě zahrála afektovanou angličtinou, jak je to za takovou cenu možné, a že jestli má pan recepční doma taky záchod bez prkénka a zajíkala se slovy jako crazy, jezus atp. Ráno nahlásila tekoucí umyvadlo a než jsme se vrátili z koní, měli jsme připravený nový pokoj. Pan recepční Serafín přislíbil slevu 5 USD za den. A na záchodě prkénko jako peřinka, z nějaké pěny. Takže luxus! Ta holka se neztratí! A na koni jezdí jako indiánka! Ještě, že já jako Old Sutherhand, jinak by mi ujela.